KALİTE POLİTİKAMIZ
Hasta Hakları Doğrultusunda Kaliteli, Güvenilir Sağlık Hizmeti Sunarak, Hasta Ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanması
Hastalarımızın Ve Çalışanlarımızın Beklentilerini En Üst Düzeyde Karşılayan, Sosyal Sorumlulukların Bilincinde Topluma En Üst Düzeyde Katkı Sağlayan, Sürekli Gelişen Kalite Yönetim Sistemi Şartlarına Uygun Sağlık Hizmeti Vermek Kalite Politikamızdır. Yasal Şartlar Çerçevesinde İyileşme Ve Gelişmeyi Hedef Alan Kalite Yönetim Sistemi Standartlarına Uygun Sürekli Sağlık Hizmeti Sunmak Hasta Ve Çalışan Güvenlik Ve Memnuniyetini Sağlamak.Hizmet İçi Eğitimlerle Desteklenen Ekip Anlayışını Geliştirmek Çevreye Saygılı Ve Etkin Sağlık Hizmeti Sunumu Gerçekleştirmek. Modern Tıbbın Gereklerini Yerine Getirmek.
İLKELERİMİZ
Hastalarımız İçin
· Uluslararası sağlık standartlarında hizmet sunmak,
· Kanıta dayalı tıbbi uygulamalarla hasta güvenliği sağlamak,
· Tedavinin her aşamasında etik değerlerden vazgeçmemek,
· Tüm sağlık kadromuzca hastalarımızın tedavileri boyunca sevecen, şefkatli yaklaşım sergilemek,Üst düzeyde
· sağlık hizmeti sunmak için teknolojik alt yapıyı kuvvetlendirmek,
· Hasta beklentilerini anlamak ve beklentilerin üzerinde hizmet sunmak için sürekli gelişmek,
Çalışanlarımız İçin
· Çalışanlarımızın birlik ve beraberlik motivasyonunu yüksek tutmak,
· Çalışanlarımız için şeffaf ve açık bir iletişim yönetim politikası izlemek,
· Sağlıklı, huzurlu ve güvenilir bir çalışma ortamı yaratmak ve bunun devamlılığını sağlamak,
· Çalışanların maddi ve manevi olarak haklarını gözetmek,
· İnsan kaynakları politikasını sürekli gözden geçirmek , güncellemek ve geliştirmek,
· Belirli dönemlerde yapılacak performans değerlendirmeleriyle yüksek performans gösteren çalışanları takdir
· etmek ve ödüllendirmek,
· Çalışanlarımıza sürekli eğitim ve kendini geliştirme olanakları sağlamak,
· Gerek kurum içi gerekse kurum dışında sağladığı eğitimler ile mesleki bilgi ve yetkinliklerini, davranışsal
· becerilerini ve liderlik özelliklerini geliştirme imkanı sunmak.
Toplum İçin
· Toplumun yaşam kalitesini yükseltmek için çağdaş ve teknolojik sağlık hizmeti vermek, Toplumun çeşitli
· kurumlarıyla işbirliği içerisinde yaşam kalitesini arttıracak eğitim, planlama ve koordinasyon faaliyetlerini
· sürdürmek,
· Toplumun ihtiyaç duyduğu sağlık hizmetini sunarken doğaya dost, çevreci bir prensiple sürdürmek.
Hastanenin Amaçlarına Ve Amaçları Doğrultusunda Oluşturulan Stratejik Hedeflerine Uygunluğu
Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartları ve uymakla yükümlü olduğumuz yasal mevzuatlar kapsamında sürekli iyileşme ve gelişmeyi benimseyen bir yaklaşımı esas alarak, “ mükemmel hizmet sunumunu” gerçekleştirmeyi amaçlar.
Hasta ve Hasta yakını ile anlaşmalı kurumların beklenti ve isteklerini ölçmek ve memnuniyetlerini sürekli iyileştirmek için süreçler belirlenir. Bu süreçlerin performanslarını ölçen iyileştirme faaliyetleri planlanır. Kurumumuzda Kalite
Yönetim Sistemi çalışmaları tüm birimler ve tüm çalışanlar tarafından yürütülmesi gereken bir faaliyet olarak kabul edilmektedir. Bu doğrultuda, tüm çalışanların Kalite Yönetimi ve kalite iyileştirmeleri konularında bilgi sahibi olmaları için sürekli eğitimler düzenlenerek uygulanır. Çalışanların kalite çalışmalarına katılımı teşvik edilir.
Hizmet kalitesinin iyileştirilmesi için iş birliği içinde olunan firmalarla iyi ilişkiler kurulur ve performansları sürekli ölçülerek daha hızlı, daha ekonomik ve daha kaliteli hizmet temin edilir.
Çağdaş ve gelişmiş teknoloji kullanılarak hızlı ve doğru tanı ile tedaviyi gerçekleştirmek hedeflenir.
Hastanemiz Kalite Yönetim Sistemi, şartlarına uygun şekilde çalışarak sistemin sürekli iyileştirilmesini sağlamak, başta üst yönetim olmak üzere, tüm çalışanların sorumluluğundadır.
Kalite Hedeflerinin Oluşturulması Ve Düzenli Olarak Gözden Geçirilmesi
· Önceliğimiz hasta ve yakınlarının beklentilerini karşılayarak, memnuniyeti en üst düzeyde tutmak,
· Güncel yönetim anlayışı ile kalite yönetim sistemimizi sürekli iyileştirmek,
· İçinde bulunduğumuz topluma faydalı olmak,
· Hasta, tedarikci ve tüm çalışanların kuruma duyduğu güveni sürekli geliştirerek dürüst kaliteli sağlık
· hizmeti sunmak,
· En uygun, en doğru ve en ekonomik çözümleri en hızlı biçimde üreterek daha sonra ortaya çıkabilecek
· uygunsuzlukların önüne geçmek,
· Çalışanımızı sürekli eğitimle destekleyerek ekip ruhunu iyileştirme ve geliştirme sürecinde
· etkinleştirmek,
· Çalışanın gurur duyduğu güler yüzlü, içten, insana saygılı çalışma ortamı sağlamak,
· Kaynaklarımızı etkin kullanmak,
· Çevreye saygılı olmak,
· Bölgemizin en saygın ve güvenilir hastanesi olmaktır.
Kalite Yönetim Sisteminin Şartlarının Yerine Getirilmesi Ve Sürekliliğinin Sağlanması
Hastanemiz, yapılan denetim sonrası kalite, hasta ve çalışan güvenliği izleme ve ölçme çalışmaları ve
sürekli iyileştirmedeki çalışmalarına devam etmektedir.
Kalite Yönetim Sisteminin Etkinliğinin Sürekli İyileştirilmesi;
· Maliyet ve zamandan tasarruf
· Hasta odaklı hizmet sunumu
· Daha az hasta/hasta yakını – çalışan şikâyetleri
· Kaynakların optimum kullanımı
· Sağlıklı bilgi akışı
· Yönetim kolaylığı
· Kaliteli hasta bakımı sağlamak
· Kaliteyi geliştirmek ve iyileştirmek için personelde liderlik bilincinin oluşması
· Sürekli iyileştirmeyi sağlamak
· Eğitim çalışmalarının sürekliğinin sağlanması
Kalite Yönetim Prensipleri
Hasta Odaklılık
Hastanemiz mevcut ve gelecekteki hasta ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamalı ve aşmak için çabalamalıdır.
Kişilerin Katılımı
Çalışanlar bir kuruluşun temelidir. Çalışmalara tam olarak dahil edilmeleri kendi yeteneklerini kuruluşun yararına kullanmalarını sağlar.
Sürekli İyileştirme
Sürekli iyileştirme kuruluşun en kalıcı amacı olmalıdır.
Karar Vermede Gerçekçi Yaklaşım
Etkin karar verme, verilerin ve bilgilerin analizi (Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi , Kalite Birimi Başhekimlik, Birim Sorumluları ) bağlıdır.
Karşılıklı Yarara Dayalı Tedarikçi İlişkileri
Kuruluş ve tedarikçileri birbirinden bağımsız olmalarına rağmen karşılıklı faydaya dayanan ilişki değer yaratır. Kuruluşlarda büyük bir rekabet gücü ve üstünlük sağlayan Toplam Kalite Yönetimi yukarıda sayılan ilkeler benimsenip uygulandığı takdirde kuruluşta dinamizmin ve gelişimin sağlanmasında başarılı olur.